5tengelyen -
biztos kézzel

„Neki pont szerencséje volt...” - Vajon mennyiszer hangzik el mondat így, amikor versenyről, vagy akár közúti balesetről beszélünk? A hetedik „5 tengelyen-biztos kézzel!” elődöntő négy csoportjának negyven versenyzője elmondhatja: nem a szerencsén, hanem a hozzáértésen és a felkészültségen múlik minden.

A verseny idén nem csak támogatói körében újult meg, de az elődöntő feladatismertetését illetően is. Idén a negyven elődöntős a versenynapja előtt kézhez kapta a feladatsort, amelynek az első és második feladatait kivéve maguk oszthatták be a sorrendet.

 

    

 

Milyen kihívások vártak idén az elődöntő versenyzőire?

 

A szakmai csapat kreativitása kifogyhatatlan: nem csak a korábbi feladatokról fújták le a port és elevenítették fel az eredeti, vagy egy kis változtatással új formában, de mellettük újakat is álmodtak.

A sofőrök erős kezdéssel indítottak, mivel már az elején felkerült a részeg szemüveg. A versenyzők biztonságos körülmények között szembesülhettek az ittas állapot okozta koordinációs zavarokkal és reakció idejük csökkenésével a bóják kikerülése közben. A második és ugyanakkor rögzített feladat a pótkocsi és a szerelvény szabályos összeakasztása volt.

 

 

A versenyzők az ezt követő nyolc feladatot tetszőleges sorrendben végezhették el. A feladatok mindegyike rendkívüli precízitást és odafigyelést igényelt, hiszen azok megoldásai első sorban vezetéstechnikai szempontból voltak fontosak.

 

   

A „Hengerezés” nevű feladatnál a pótkocsibaloldalán elhelyezett eszközzel kellett felemelni egy hengert és elvinni, majd lerakni a kijelölt helyre.

A „Tekézés” feladat esetében hátramenetben, a félpótkocsi hátsó fellépőjével kellett feldönteni minél több bábut.

 

A „Darus rakodás” ismerős lehet az előző évből azzal a változtatással, hogy idén úgy kellett a daru alá állni, hogy a pótkocsin elhelyezett rakományt a daru kötelére lehessen felakasztani.

 

Az elődöntőn megszerezhető maximális pontszám a GKI-teszttel együtt 32.000 pont volt. Az online selejtezőből továbbjutott negyven sofőrből mindössze tizen állhatnak a döntő startvonalához. Az idei év versenyének a döntősei pedig:

                                                                      

 

  Elődöntő Név Munkáltató Elődöntő összpontszám Elődöntő helyezés
1 1 Pető György Penta-Petrol Kft. 26100 1
2 4 Szalai Gábor Klippel Kft. 25800 1
3 3 Könczöl András J. S. Logistics Kft. 25300 1
4 2 Bogya Zoltán Kuoni Trade Kft. 19300 1
5 1 Rácz Imre Ronix-Trans Kft. 25800 2
6 4 Kuslics Péter Q & Q 2000 Kft. 23600 2
7 1 Pilisi Róbert Ferro-Sped 2000 Kft. 22700 3
8 4 Nagy Krisztián Sz-M Cargo Kft. 22500 3
9 3 Pethe Miklós Agroman-Gép Kft. 22500 2
10 3 Nagy Lajos Klippel Kft. 22500 3

 

Élőben minden jobb

 

Szurkolj és izgulj velünk együtt a döntőn, szeptember 28-án (szombaton) a továbbjutott tíz sofőrért! Legyél az elsők között családoddal együtt, akik megtudják, ki Magyarország legjobb kamionsofőrje 2019-ben! A versennyel egybekötve a hagyományokhoz híven zajlik családi napunk, ami a közlekedésbiztonság jegyében várja a gyerekeket egy felhőtlen és játékos szombatra. Látogassatok ki családotokkal együtt a zsámbéki drivingcamp Hungary tanpályájára és nézzétek élőben a döntőt! Az ingyenes családi nap programjáról részletesen itt olvashattok.