5tengelyen -
biztos kézzel

Lezárult a hetedik „5 tengelyen-biztos kézzel!” jelentkezési időszak

 

A vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági verseny komoly szakmai kihívás elé állítja a magyar kamionsofőröket évről-évre, ugyanakkor hasonló szintű megfontolás elé is, hogy munkaidejük mellett valóban részt tudnak-e venni rajta.

Külső szemmel - legyen szó hivatásos kamionsofőrről vagy nem szakmabeliről – inkább tűnhet szórakoztatónak a verseny, mint sem egy jelentős és professzionális megmérettetésnek. A már több éve jelentkező és továbbjutó tehergépkocsi vezetők azonban tudják, ahogyan munkájuk során, úgy a verseny közben is sok meglepetés, váratlan pillanat várja őket. Gyakorlati tudásuk mellett pedig elméleti felkészültségükre is hangsúlyt kell fektetniük.

 

De minek köszönhető, hogy évről-évre találkozhatunk az ismerős arcokkal?

A nettó kétmillió forint fődíj és a szakmai elismerés mellett egyöntetűen a családias és baráti hangulatot említik. A verseny főszervezői, a NiT Hunugary és az ORFK-OBB számára elsődleges cél az utakon történő közlekedés biztonságosabbá és tudatosabbá tétele, ami az eseménynek egy szakmai keretet ad. Ugyanakkor tartalommal és szívvel, amelyeknek köszönhetően válik a megmérettetés egy kulturált versennyé és közösséggé, a feladatok megálmodásásáért és megvalósításáért felelős szakmai csapat tölti meg.

 

Azonban az éremnek két oldala van

Bár évről-évre átlagosan 50-60 magyar tehergépkocsivezetővel többen jelentkeznek a versenyre, azonban a legnagyobb hátráltató tényezőt még mindig a munkaidő és a megfelelően felkészült sofőrök hiánya okozza, amelyek karöltve járnak egymással. A hiányból adódóan a munkavállaló sofőrök nem mindig tehetik meg, hogy eljöjjenek egy ilyen többlépcsős versenyre. A munkáltató részéről is komoly kiesést jelenthet legjobb vezetőinek egy vagy több napra való nélkülözése.

 

Ebből adódóan a NiT Hungary mint a magyar fuvarozók érdek-képviseleti szervezete a verseny főcéljai közé sorolja joggal a tehergépkocsivezetés népszerűsítését, továbbá a szakma társadalmi elismertségének elősegítését.

 

A nevezési időszak lezártával, a megmérettetési időszakba lépünk, amit augusztus 25-én, vasárnap az online selejtező fog megnyitni. A versenyre hiánytalanul regisztrált tehergépkocsivezetők egy 30 GKI kérdésből álló tesztsor kitöltésével mérik össze elméleti tudásukat, hogy kiderüljön idén, ki lesz az a negyven sofőr, aki az új versenykamion, a DAF teherautó kormánya mögé ülhet.

 

Az idei versenyre jelentkezett tehergépkocsivezetők elméleti felkészülését segítik az elmúlt 10 hét gyakorlótesztjei, amelyek mindegyikét ismételten ki tudják tölteni a gyakorlás jegyében augusztus 19-24. között. A 200 GKI kérdés hamarosan elérhető lesz  egy hétig bárki számára!

 

Kövess minket Facebook és Instagram oldalainkon az izgalmas pillanatokért!