Európa legjobb kamionsofőrje

Az idei interjú hamarosan…

2022. október

Mi lehet nagyobb motiváció, mint látni és tudni: képesek vagyunk erre is! Szabados Gábor, az előző év „5 tengelyen-biztos kézzel!” Legjobb Magyar Kamionsofőrje bizonyított nemzetközi szinten is. A DAF Driver Challenge 2022-es döntőjén indulhatott elsőként Magyarországról, képviselve a hazai kamionsofőröket is. A DAF Trucks magyar nagyköveteként tért vissza, hiszen Őt köszönthetjük a legjobb kamionsofőrként is nemzetközi szinten!

Először is gratulálunk a nemzetközi DAF Driver Challenge döntőjén elért első helyezésért. Ez egy hatalmas szakmai elismerés, hogy ezt a nemzetközi versenyt Te nyerted meg. Hogy érzed magad?

SzG: Rendkívüli boldogsággal tölt el, aznap délután még hihetetlen volt. Örülök, hogy lehetőségem volt Magyarországot és a hazai kamionsofőröket képviselni külföldön, egyúttal megmutatni egy nyugat-európai szintéren, hogy lehet ránk, magyar kollégákra is alapozni.

Sikerült visszatalálnod a hétköznapokba? Hiszen vasárnap még a luxemburgi pályán versenyeztél, másnap már készültél a napod első fuvarjára.

SzG: Reggel elvittem a kisfiamat az iskolába és rengetegen gratuláltak. Sokan követték a szereplésemet a nemzetközi DAF Driver Challenge döntőjén a közösségi média felületeken. Ez nagyon jó érzés volt. Nagy visszaállás nem történt, hiszen a verseny a szakmai profizmusról szólt. A feladatok pedig a hétköznapjaink munkafolyamatait imitálták.

Amikor megtudtad, hogy Te képviselheted a magyar tehergépjármű-vezetőket Európa legnívósabb szakmai versenyén, az hogyan hatott rád: kétségbeestél a kihívástól vagy kíváncsian, érdeklődve vártad a döntőt?

SzG: Megtisztelve éreztem magam, nagyon vártam. Volt bennem titkon egy egészség vágy, hogy megmutassam a magyar sofőrök tudását nemzetközi szinten is. Próbáltam azzal a lazasággal hozzáállni, ahogyan azt tettem az „5 tengelyen – biztos kézzel!” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny esetében is. Érdekelt, hogy mi fog történni, mik lesznek a csavarok a feladatokban.

A DAF Trucks több különböző típusú vontatóját is vezethetted a luxemburgi pályán. Ezek közül kettő nem is volt ismeretlen számodra, hiszen a tavalyi „5 tengelyen-biztos kézzel!” versenykamionja az XF modellje volt. A nemzetközi DAF Driver Challenge-re készülve pedig megkaptad egy hétre az XG-t, amivel egy német-magyar fuvarfeladatot teljesítettél és közben a DAF Hungary oktatója, Csontos Zsolt elemezte a vezetési technikádat. Az európai döntőn pedig ennek a „kistesójával”, az XD típussal is versenyezhettetek. A versenyen melyik típusokat próbálhattátok még ki?

SzG: Ezeken kívül még kettő újat vezethettem. A Goodyear luxemburgi tanpályáján először próbálhattam ki az elektromos DAF CF típust. Eleinte furcsa volt, hogy nem hallok motorhangot és nem kellett váltani sem. Ez leginkább városi árufuvarozásra alkalmas a csendessége, a környezetkímélő tulajdonsága és a rövid, 250 km hatótávolsága miatt.

A New Generation DAF modellek – amelyekbe az XF és az XG is tartoznak – közül további kettőt vezethettem még: az XD-t, ami kisáruszállítására alkalmaz, ezzel a manőverezési feladatokat hajtottuk végre. Az XG+ a legnagyobb a négy közül, amivel szintén a manőverezési feladatokat csináltuk meg.

Hogy összegezed a DAF Driver Challenge élményt? Milyen volt nemzetközi szinten megmérettetni magad?

SzG: Magasabb szint minden értelemben. Úgy gondolom, hogy a nemzetközi DAF Driver Challenge döntőjén elért eredményem egy erős visszaigazolás önmagamnak arról, hogy jól végzem a munkámat szakmailag.

 

Mit tanácsolsz az „5 tengelyen-biztos kézzel!” 2022-es győztese, Kinczel Raimund számára?

SzG: Megosztom vele mindenféleképp a tapasztalataimat és sok sikert kívánok neki. Remélem, hogy jövőre is elhozzuk az első helyet erősítve azt a véleményt, hogy a magyar kamionsofőrök is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a szakmában.

És végül, hogyan tovább ezután? Tervezel nevezni a jövő évi „5 tengelyen-biztos kézzel!” versenyre?

SzG: Persze, háromszor lehet megnyerni. Szeretnék Könczöl András nyomdokaiba lépni és elnyerni az Örökös Legjobb Kamionsofőr címet.