Az idei év futama nem csak az ország legjobb kamionsofőrjének megtalálásáról szólt, hanem ennél sokkal többről. Együtt ünnepeltünk mindazokkal, akik az elmúlt tíz évben kitartóan segítették munkánkat előmozdítva a magyar tehergépjármű-vezetők megbecsülését és a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá tételét.
Különleges szombat volt, amikor nem csupán Magyarország 2022-es legjobb kamionsofőrjének örültünk, hanem egyben annak is, aki a magyar fuvarozókat képviselheti szakmai tudásával a nemzetközi DAF Driver Challenge 2023-as döntőjén.
És ki lett a legjobb 2022-ben?
A jubileumi születésnapját ünneplő „5 tengelyen-biztos kézzel!” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny győzteseként Kinczel Raimundot köszönthettük, a Kinczel Ferenc egyéni vállalkozás sofőrjét.
A nettó 2 millió forintos fődíjat Óberling József r. ezredes, rendőrségi főtanácsostól, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, az ORFK-OBB ügyvezető elnökétől, Füle Lászlótól a NiT Hungary elnökétől és Dittel Gábortól, a NiT Hungary ügyvezető főtitkárától vehette át. Raimund a nyeremény mellett a ’Best Truck Driver Hungary 2022’ címet is viselheti.
A dobogó második fokára Dzsupin Dávid állhatott fel, a CSV Logistik Kft. tehergépkocsi-vezetője, aki egy 100.000 Ft értékű ajándékcsomagot vehetett át. A harmadik helyre Szemenyei Zoltán, a Szemi Autós-motoros Iskola munkatársa léphetett fel, akit pedig egy 50.000 Ft értékű ajándékcsomaggal köszöntött szintén Óberling József r. ezredes, rendőrségi főtanácsos, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke, Füle László a NiT Hungary elnöke, valamint Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.
A különdíjak sem maradtak el idén!
A Magyar Autóklub „A 2022. évi 5 tengelyen – biztos kézzel verseny legfiatalabb döntőse” díját, továbbá ajándékcsomagját és egy 1 éves standard Autóklub tagságot Milovukovics Györgyi, a Magyar Autóklub főtitkára adta át Dzsupin Dávidnak (1993), a székesfehérvári CSV Logistik Kft. gépkocsivezetőjének.
A Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa szintén különdíjat nyújtott át a legjobb elméleti tudással rendelkező versenyzőnek, aki az augusztus 28-i, 30 kérdésből álló online teszt, illetve az elődöntőn megírt 20 kérdéses írásbeli teszt összesített pontszámai alapján a legjobb eredményt érte el. Szoros verseny volt, nagyon nehéz kérdésekkel, amelyen az összesen 50 kérdésből 36 helyes válasszal végzett, és ezzel „A legkiválóbb elméleti tudással rendelkező magyar kamionsofőr – 2022.” különdíjat nyerte Pethe Miklós, a tiszavasvári Agroman-gép Kft. gépkocsivezetője.
A díjat Dr. Hatala József, a BM Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke, a Magyar Autóklub elnöke, az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság Koordinációs Testületének tagja adta át Pethe Miklósnak.
Mindennapi kihívások
A zsámbéki drivingcamp Hungary tanpályája alapvetően is kihívás elé állítja a sofőröket. Ha megfűszerezzük ezt az „5 tengelyen-biztos kézzel!” szervezői csapatával, akkor garantáltak a váratlan fordulatok.
Az idei döntősöknek négy modult kellett teljesíteniük az előírt szintidőkön belül. A hat gyakorlati feladat egyaránt megkövetelte a versenyzőktől a lehető legnagyobb precizitását: tolatás S-kanyarban, dinamikus rántópadon való áthajtás és vízoszlopok kikerülése meghatározott maximum sebességgel, lejtős és vizes hajtűkanyaron történő átvezetés.
A versenyzőkre egy, a munkájuk során akármikor bekövetkezhető probléma megoldása is várt: közúti közlekedési baleset helyszínén történő megfelelő segítségadás.
A komplex feladat szintén egy teljesen hétköznapi, a tehergépjármű-vezetők munkája során előforduló szituációt dolgozott fel: a járműszerelvény ellenőrzése a fuvarfeladat megkezdése és teljesítése előtt.
A szinkronfutam is látványos része volt a jubileumi döntőnek, ahol a döntősöknek leginkább az ügyességükre volt szükségük. A kijelölt pályán kellett végig haladniuk a nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló járműszerelvénnyel, miközben először össze kellett gyűjteniük 3 darab labdát, majd a kihelyezett hálókba beledobniuk, s végül meghatározott útvonalon kellett befejezniük a pályát a bóják/oszlop érintése/döntése nélkül.
Milyen eredményekkel zárták idén a versenyzők a futamot?
A döntő eredményei:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)
Helyezés | Név | Cégnév | Összpontszám |
1. | Kinczel Raimund | Kinczel Ferenc egyéni vállalkozó | 32 400 |
2. | Dzsupin Dávid | CSV Logistik Kft. | 28 800 |
3. | Szemenyei Zoltán | Szemi Autós-motoros Iskola | 26 900 |
4. | Péli Lajos | CMB Cargo Bt | 25 500 |
5. | Pethe Mikós | Agroman-Gép Kft. | 24 900 |
6. | Nagy Lajos | Klippel Kft. | 24 750 |
7. | Szalai Gábor | Klippel Kft. | 23 450 |
8. | Kuslics Péter | Q&Q 2000 Kft. | 20 000 |
9. | Pilisi Róbert | Trans-Sped Container Logistic Kft. | 18 750 |
10. | Kondér Tibor | Szaki Trans Kft. | 16 300 |
Ez a szombat nem csak a szurkolásról szólt!
Nyolcadik alkalommal került megszervezésre az ingyenes közlekedésbiztonsági családi nap, amelyen minden kis- és nagy gyermek a szüleikkel együtt a közúti közlekedés alapszabályaival ismerkedhettek meg.
A családi nap részt vevőire szórakoztató programok vártak, amelyeken keresztül játékosan sajátíthatták el a biztonságos közlekedés alapjait. Az elméleten túl, a gyakorlatra is volt terük és idejük a gyerekeknek az ORFK Balesetmegelőzési Bizottság jóvoltából: kétféle KRESZ park is várta a vállalkozó szelleműeket, hogy kamatoztathassák új tudásukat.
A kilátogató gyermekek és felnőttek megismerkedhettek a mentőautók és más különleges járművek világával is. Sőt! A jelenlévő egészségügyi szakembereknek köszönhetően megtanulhatták már az egészen apró gyerekek is az újraélesztés mechanikáját.
A jubileumi hangulatot a verseny támogatói is növelték különleges kitelepüléseiknek köszönhetően. A versenyzőkön kívül a kilátogatók első kézből ismerhették meg a Magyar Közút a világon is egyedülálló új eszközével. A „Drop and Pick” előjelző készülék nem csak a közutasok védelmét szolgálja, de megfelelő információval látja el a gépkocsivezetőket is.
A MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. interaktív játékokon keresztül ismertette meg a gyerekekkel a biztonságos közlekedés alapjait, de a szórakoztatásra és figyelmet fordított ugrálóvárjával, továbbá kreatív arcfestésével.
A Hankook Tire Magyarország egyedülálló tehergépjármű gumiabroncsát mutatta be, amely egyúttal a versenykamionon is látható volt, és amit az idei év versenyzői is megtapasztalhattak a feladatok teljesítése közben. A koreai gumigyártó cég kifejlesztésével a balesetek megelőzése fokozható annak biztonsága és stabilitása miatt.
A döntő közúti közlekedés balesetet imitáló feladatában szereplő tűzoltást a családi napra kilátogatók is kipróbálhatták köszönhetően a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságának. A kis- és nagy gyermekek egyaránt megismerkedhettek a segítségnyújtás lépéseibe, legyen szó tűz-, víz- vagy más katasztrófáról.
Köszönjük támogatóinknak az idei évben is hozzájárulásaikat, hiszen nélkülük nem lett volna maradandó és élménydús ez a verseny sem: