Kreativitás 40 tonnával

Ránézve egy kamionra nem a kreativitás juthat először az eszünkbe. Pedig szerencsés, ha a tehergépkocsi-vezető a technikai és elméleti felkészültsége mellett találékony is. Ezt bizonyítja a jubileumi tizedik alkalommal az „5 tengelyen-biztos kézzel!” elődöntője is.

Komolyság egy nagy adag játékossággal

A verseny szervező csapata a mindennapok kihívásaiból indult ki a feladatok kigondolásakor. Két fontos pillért tartanak mindig szem előtt: a biztonságot és a technikát. Mindkettő alapja a biztos elméleti tudás. A versenyzőknek ennek megfelelően egy 20 GKI-vizsgakérdésből álló teszttel is meg kellett mérkőzniük, amelyet online formában az elődöntő helyszínén 20 perc alatt kellett megválaszolniuk.

A nyolc gyakorlati feladat teljesítése precizitást és leleményességet igényelt. A harminc versenyzőre tolatási, parkolási manőverek és időkeretek vártak. A megoldandó problémák a mindennapok munkafolyamataiból adódtak. A versenyzőknek a második feladat során a pótkocsi hátuljában található seprűvel kellett lesöpörniük a ponyva tetejéről a jeget jelképező labdákat és így menetkész állapotba hozniuk a járművet.

A parkolás nem mindenkinek lehet álom, főleg ha egy plusz szerelvénnyel is számolni kell. Az elődöntőn a kamionsofőröknek a parkolási manővert úgy kellett végrehajtaniuk, hogy a szerelvény ne lógjon ki a kellékek által körülhatárolt területről. Azért korrigálásra volt lehetőség.

A versenyben lévő sofőröknek a precizitásukra kellett hagyatkozniuk több feladat megoldásánál is. A szintező használatával át kellett vezetniük egy a járművön elhelyezett rudat a raklapmagasítók között kialakított 3 vájatban úgy, hogy a rúd nem eshetett le. Az izgalomtól remegő kezek ezt követően nem pihenhettek. Az utolsó előtti feladatnál a kihajtott ablaktörlők mozgatásával kellett beleütni a raklapállványon elhelyezett bóján lévő teniszlabdát a kosárba.

     

Ügyesen vezet, de biztonságosan és jó teljesítménnyel?

Az Eco drive teljesítése során a versenyzők vezetési stílusát mérték fel a térképen előre kijelölt útszakasz megtételével. Az útvonalat az instruktor utasításainak megfelelően, a lehető legjobb vezetési teljesítménnyel, biztonságos vezetési stílusban, a közlekedési szabályok betartásával kellett megtenniük.

A versenyzők vezetési stílusát és hatékonyságát a DAF Trucks nyergesvontató saját beépített vezetéstámogató- és értélkelő rendszere értékelte, négy különböző, mért szempont alapján.

Harmincból tíz

Az elődöntőben harminc magyar kamionsofőr versenyezhetett bemutatva legjobb tudásukat a pontozó csapatnak. A három feladatrésszel összesen 22.000 pontot gyűjthettek össze: a gyakorlati feladatokkal elérhető legmagasabb pontszám 9000 pont (szintidő 22 perc), az Eco drive során összesen 8000 pontot szerezhettek a versenyzők (szintidő ~20 perc), míg a gyakorlati teszttel 5000 pontot.

A hétvégi elődöntőn elért eredmények alapján a szeptember 24-i döntőn a következő 10 versenyzőnek szurkolhatunk:

(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
117 Nagy Lajos 8. 3 500 4 550 6 750 14 800
262 Pilisi Róbert 13. 2 500 6 350 5 200 14 050
68 Kondér Tibor 9. 2 500 3 750 6 900 13 150
83 Szemenyei Zoltán 7. 3 750 4 350 4 800 12 900
39 Kuslics Péter 3. 4 000 2 000 6 600 12 600
1027 Péli Lajos 2. 3 000 2 500 6 550 12 050
188 Kinczel Raimund 1. 2 500 5 800 3 350 11 650
471 Dzsupin Dávid 10. 3 000 4 650 3 700 11 350
25 Pethe Mikós 2. 4 250 2 800 4 250 11 300
22 Szalai Gábor 4. 3 000 3 950 4 200 11 150

A további 3 várólistás versenyző:

(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
797 Hatvani Nimród 5. 2 500 4 450 4 050 11 000
233 Lukácsik Gábor 12. 3 000 4 650 3 250 10 900
1020 Dudás Márton 5. 2 500 5 300 3 100 10 900

A szeptember 10-ei  első elődöntő eredményei:

Hanyadik Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
1. 117 Nagy Lajos 8. 3 500 4 550 6 750 14 800
2. 39 Kuslics Péter 3. 4 000 2 000 6 600 12 600
3. 1027 Péli Lajos 2. 3 000 2 500 6 550 12 050
4. 471 Dzsupin Dávid 10. 3 000 4 650 3 700 11 350
5. 22 Szalai Gábor 4. 3 000 3 950 4 200 11 150
6. 797 Hatvani Nimród 5. 2 500 4 450 4 050 11 000
7. 233 Lukácsik Gábor 12. 3 000 4 650 3 250 10 900
8. 804 Szilágyi Richárd 6. 3 500 4 000 2 850 10 350
9. 27 Pető György 14. 3 000 2 500 4 350 9 850
10. 812 Gyenge István 13. 2 750 2 450 4 400 9 600
11. 171 Bocsárdi Károly 11. 3 000 950 5 450 9 400
12. 917 Szabó Kristóf 15. 2 000 4 800 2 050 8 850
13. 1032 Petrányi Balázs 9. 2 500 3 900 2 350 8 750
14. 926 Gräff Ferenc 1. 3 000 450 2 150 5 600
15. 173 Varga Ferenc 7. 2 250 700 2 450 5 400

A szeptember 11-ei második elődöntő eredményei:

Hanyadik azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
1 262 Pilisi Róbert 13. 2 500 6 350 5 200 14 050
2 68 Kondér Tibor 9. 2 500 3 750 6 900 13 150
3 83 Szemenyei Zoltán 7. 3 750 4 350 4 800 12 900
4 188 Kinczel Raimund 1. 2 500 5 800 3 350 11 650
5 25 Pethe Mikós 2. 4 250 2 800 4 250 11 300
6 1020 Dudás Márton 5. 2 500 5 300 3 100 10 900
7 840 Szemenyei Béla 12. 3 250 3 850 3 500 10 600
8 764 Szeli Miklós 10. 2 000 5 650 2 900 10 550
9 995 Gulyás Csaba 11. 3 250 2 450 3 000 8 700
10 998 Mészáros András 8. 2 750 3 350 2 300 8 400
11 1023 Glowinszky Levente 3. 3 000 1 450 3 900 8 350
12 938 Gál István Mihály 14. 2 000 1 350 3 650 7 000
13 909 Tingyela Vendel Herman 6. 1 500 3 250 1 650 6 400
14. 890 Valyó Tamás 4. 3 250 300 2 700 6 250

Az idei év döntője jubileumi hangulatban fog telni, hiszen tíz éve indította el útjára a NiT Hungary az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal Magyarországos egyedülálló kamionos versenyét. A megmérettetés pedig idéntől a nemzetközi DAF Driver Challenge magyar előselejtezője is egyben. Ugyanis a 2022-es legjobb magyar kamionsofőr kvalifikálja magát az európai verseny 2023-as döntőjébe Luxemburgba.

A futam középpontjában a közlekedésbiztonság és a vezetéstechnika állnak. Az első szempont pedig a közlekedésben résztvevők összességére kiterjed, így a kisgyermekekre is. Szeptember 24. így nem csupán a szurkolásról, hanem a játszva tanulásról és az odafigyelésről is szól. Az ingyenes családi nap minden olyan gyermekes családot vár, akik felelősségteljesen és felkészülve szeretnék kiengedni az utcára gyermeküket.

Tovább a családi nap programjaira!

Legyél részese a jubileumi eseményeinknek, tarts velünk Facebook, Instagram és TikTok felületeinken!