Hihetetlen, de ismét élőben versenyzünk

Egy év kimaradás után ismét az „5 tengelyen-biztos kézzel!” versenyjármű kormánya mögé ülve vehetett részt az elődöntőn az a 30 tehergépjármű-vezető, aki az online előselejtezőből továbbjutott. A két évvel ezelőtti előfutamhoz képest új versenyélmény fogadta a versenyzőket, és ez új kihívásokat is tartogatott számukra!

Szeptember 11-én (szombaton) és 12-én (vasárnap) 15-15 tehergépkocsi-vezető mutatta meg szakmai felkészültséget egyaránt elméletben, közúti forgalomban és technikai szempontból. Az elődöntő három állomásból állt, amelyek között kiscsoportokban váltották egymást a versenyzők forgószínpad-szerűen.

Az előző évektől eltérően idén a 20 GKI-kérdésből álló tesztet számítógépeken és steril környezetben tölthették ki, mint a hivatalos GKI-vizsgán. A tesztkérdések megválaszolására 20 perc állt rendelkezésükre. Az elméleti felkészültség idén még nagyobb figyelmet kap, ugyanis az írásbeli teszt a verseny összpontszámának 25%-át adja a korábbi 12%-hoz képest.

 

 

Az elődöntő legújabb kihívása az Eco drive feladat volt, amelyet közúti forgalomban kellett teljesíteniük a versenyzőknek. A versenyjárművet az instruktor felügyeletében a kijelölt útvonalon kellett manőverezniük a legjobb vezetési teljesítménnyel és a közlekedési szabályok betartásával.

A Versenybizottság az összetett forgalmi feladattal a versenyzők tudatos vezetéstechnikáját mérték fel: teljes vezetési teljesítményt, előrelátó vezetési stílust, hatékony fékezést, átlagfogyasztást és a közlekedési szabályok betartását. A feladat hibátlan teljesítése esetén összesen 7000 pontot gyűjthettek be.

Az elődöntő harmadik feladatcsoportját a gyakorlati modulok adták, összesen 7 ügyességi feladat. A versenyzőknek itt már nem volt elég, ha gyakorlottságukra támaszkodtak, hiszen nagyfokú türelmet, kitartást és kreativitást is igényeltek a manőverezések.

 

 

Az összesen 8000 pontos feladatsort 22 perces szintidővel kellett teljesíteniük a versenyzőknek. Több olyan modul megoldása várt rájuk, amelyekkel munkájuk során is találkoznak: spanifer megfelelő rögzítése, precíz tolatási, parkolási manőverek és rámpára tolatás.

 

 

A mezőny ismételten szorosan alakult vasárnap délutánra.

A döntőbe jutott 10 versenyző eredménye:

(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
471 Dzsupin Dávid 11 2 750 4 500 6 600 13 850
171 Bocsárdi Károly 15 4 250 4 800 4 500 13 550
820 Szabados Gábor 13 3 750 4 700 4 600 13 050
117 Nagy Lajos 4 4 000 3 700 5 200 12 900
39 Kuslics Péter 15 4 500 2 000 5 900 12 400
25 Pethe Miklós 9 4 500 1 800 6 000 12 300
27 Pető György 5 4 250 2 200 5 600 12 050
77 Nagy Krisztián 14 4 000 1 200 6 600 11 800
96 Mikula Krisztián 14 3 750 3 500 4 400 11 650
165 Kocsis Tibor 4 3 750 2 700 5 100 11 550

 

A 3 várólistás versenyző eredménye:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
175 Gócza Ellák Péter 13 2 750 2 300 6 500 11 550
262 Pilisi Róbert 5 3 750 2 400 4 800 10 950
764 Szeli Miklós 1 2 750 4 200 3 900 10 850

 

 

Az elődöntő első napjának eredményei:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
853 Pápics Zsolt 3 2 500 800 2 500 5 800
8 Szabó László 12 3 500 1 000 2 100 6 600
804 Szilágyi Richárd 9 3 500 1 200 2 400 7 100
14 Tamás Roland 11 3 500 400 3 700 7 600
61 Szabó Csaba 10 3 250 1 600 3 500 8 350
736 Epresi Zsolt 2 3 250 900 4 300 8 450
811 Szekér András 7 3 750 700 4 800 9 250
23 Rácz Imre 6 4 250 1 800 3 800 9 850
100 Pielmus Roland 8 2 750 700 6 400 9 850
764 Szeli Miklós 1 2 750 4 200 3 900 10 850
175 Gócza Ellák Péter 13 2 750 2 300 6 500 11 550
77 Nagy Krisztián 14 4 000 1 200 6 600 11 800
27 Pető György 5 4 250 2 200 5 600 12 050
39 Kuslics Péter 15 4 500 2 000 5 900 12 400
117 Nagy Lajos 4 4 000 3 700 5 200 12 900

Az elődöntő második napjának eredményei:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)

Azonosító Név Rajtsorszám Írásbeli teszt Gyakorlati feladat Ecodrive Összesen
26 Kormos Csaba Tibor 6 3 750 700 2 400 6 850
469 Nagy Viktor 12 4 500 500 2 000 7 000
739 Válent Csaba 10 2 750 1 200 3 600 7 550
36 Kispál Zoltán 7 3 500 2 100 2 800 8 400
41 Csízi Lajos 2 4 000 1 000 3 800 8 800
872 Szigeti István 3 3 500 800 4 500 8 800
37 Galó Gergő 1 3 500 1 500 4 500 9 500
188 Kinczel Raimund 8 4 250 1 700 4 800 10 750
262 Pilisi Róbert 5 3 750 2 400 4 800 10 950
165 Kocsis Tibor 4 3 750 2 700 5 100 11 550
96 Mikula Krisztián 14 3 750 3 500 4 400 11 650
25 Pethe Miklós 9 4 500 1 800 6 000 12 300
820 Szabados Gábor 13 3 750 4 700 4 600 13 050
171 Bocsárdi Károly 15 4 250 4 800 4 500 13 550
471 Dzsupin Dávid 11 2 750 4 500 6 600 13 850

 

Szurkoljunk együtt a döntőbe került 10 versenyzőnek szeptember 25-én, szombaton, a drivingcamp Hungary tanpályájáról!

 Látogass ki családoddal a versenyre és az ingyenes közlekedésbiztonsági napra, ahol számos interaktív és szórakoztató programmal kapcsolódhattok ki!

 A családi nap teljes programja >>>

 A családi nap ingyenes, azonban előzetes regisztrációhoz kötött >>>

 Igazolj vissza Facebook eseményünkre és ne maradj le az aktuális információkról >>>

 

 

 

Az „5 tengelyen-biztos kézzel!” rendezvény és a hozzá kapcsolódó családi nap, a mindenkori (a rendezvény időpontjában érvényes) járványügyi, egészségügyi protokoll betartásával kerül megrendezésre, melyről az adott esemény előtt tájékoztatást fogunk küldeni.

Felelős szervezőként számunkra versenyzőink és látogatóink egészsége, továbbá biztonsága a legfontosabb, ennek érdekében az Operatív Törzs, valamint az Országos Tisztifőorvos ajánlásai szerint számos intézkedést fogunk hozni.