Egy év kimaradás után ismét az „5 tengelyen-biztos kézzel!” versenyjármű kormánya mögé ülve vehetett részt az elődöntőn az a 30 tehergépjármű-vezető, aki az online előselejtezőből továbbjutott. A két évvel ezelőtti előfutamhoz képest új versenyélmény fogadta a versenyzőket, és ez új kihívásokat is tartogatott számukra!
Szeptember 11-én (szombaton) és 12-én (vasárnap) 15-15 tehergépkocsi-vezető mutatta meg szakmai felkészültséget egyaránt elméletben, közúti forgalomban és technikai szempontból. Az elődöntő három állomásból állt, amelyek között kiscsoportokban váltották egymást a versenyzők forgószínpad-szerűen.
Az előző évektől eltérően idén a 20 GKI-kérdésből álló tesztet számítógépeken és steril környezetben tölthették ki, mint a hivatalos GKI-vizsgán. A tesztkérdések megválaszolására 20 perc állt rendelkezésükre. Az elméleti felkészültség idén még nagyobb figyelmet kap, ugyanis az írásbeli teszt a verseny összpontszámának 25%-át adja a korábbi 12%-hoz képest.
Az elődöntő legújabb kihívása az Eco drive feladat volt, amelyet közúti forgalomban kellett teljesíteniük a versenyzőknek. A versenyjárművet az instruktor felügyeletében a kijelölt útvonalon kellett manőverezniük a legjobb vezetési teljesítménnyel és a közlekedési szabályok betartásával.
A Versenybizottság az összetett forgalmi feladattal a versenyzők tudatos vezetéstechnikáját mérték fel: teljes vezetési teljesítményt, előrelátó vezetési stílust, hatékony fékezést, átlagfogyasztást és a közlekedési szabályok betartását. A feladat hibátlan teljesítése esetén összesen 7000 pontot gyűjthettek be.
Az elődöntő harmadik feladatcsoportját a gyakorlati modulok adták, összesen 7 ügyességi feladat. A versenyzőknek itt már nem volt elég, ha gyakorlottságukra támaszkodtak, hiszen nagyfokú türelmet, kitartást és kreativitást is igényeltek a manőverezések.
Az összesen 8000 pontos feladatsort 22 perces szintidővel kellett teljesíteniük a versenyzőknek. Több olyan modul megoldása várt rájuk, amelyekkel munkájuk során is találkoznak: spanifer megfelelő rögzítése, precíz tolatási, parkolási manőverek és rámpára tolatás.
A mezőny ismételten szorosan alakult vasárnap délutánra.
A döntőbe jutott 10 versenyző eredménye:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)
Azonosító | Név | Rajtsorszám | Írásbeli teszt | Gyakorlati feladat | Ecodrive | Összesen |
471 | Dzsupin Dávid | 11 | 2 750 | 4 500 | 6 600 | 13 850 |
171 | Bocsárdi Károly | 15 | 4 250 | 4 800 | 4 500 | 13 550 |
820 | Szabados Gábor | 13 | 3 750 | 4 700 | 4 600 | 13 050 |
117 | Nagy Lajos | 4 | 4 000 | 3 700 | 5 200 | 12 900 |
39 | Kuslics Péter | 15 | 4 500 | 2 000 | 5 900 | 12 400 |
25 | Pethe Miklós | 9 | 4 500 | 1 800 | 6 000 | 12 300 |
27 | Pető György | 5 | 4 250 | 2 200 | 5 600 | 12 050 |
77 | Nagy Krisztián | 14 | 4 000 | 1 200 | 6 600 | 11 800 |
96 | Mikula Krisztián | 14 | 3 750 | 3 500 | 4 400 | 11 650 |
165 | Kocsis Tibor | 4 | 3 750 | 2 700 | 5 100 | 11 550 |
A 3 várólistás versenyző eredménye:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)
Azonosító | Név | Rajtsorszám | Írásbeli teszt | Gyakorlati feladat | Ecodrive | Összesen |
175 | Gócza Ellák Péter | 13 | 2 750 | 2 300 | 6 500 | 11 550 |
262 | Pilisi Róbert | 5 | 3 750 | 2 400 | 4 800 | 10 950 |
764 | Szeli Miklós | 1 | 2 750 | 4 200 | 3 900 | 10 850 |
Az elődöntő első napjának eredményei:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)
Azonosító | Név | Rajtsorszám | Írásbeli teszt | Gyakorlati feladat | Ecodrive | Összesen |
853 | Pápics Zsolt | 3 | 2 500 | 800 | 2 500 | 5 800 |
8 | Szabó László | 12 | 3 500 | 1 000 | 2 100 | 6 600 |
804 | Szilágyi Richárd | 9 | 3 500 | 1 200 | 2 400 | 7 100 |
14 | Tamás Roland | 11 | 3 500 | 400 | 3 700 | 7 600 |
61 | Szabó Csaba | 10 | 3 250 | 1 600 | 3 500 | 8 350 |
736 | Epresi Zsolt | 2 | 3 250 | 900 | 4 300 | 8 450 |
811 | Szekér András | 7 | 3 750 | 700 | 4 800 | 9 250 |
23 | Rácz Imre | 6 | 4 250 | 1 800 | 3 800 | 9 850 |
100 | Pielmus Roland | 8 | 2 750 | 700 | 6 400 | 9 850 |
764 | Szeli Miklós | 1 | 2 750 | 4 200 | 3 900 | 10 850 |
175 | Gócza Ellák Péter | 13 | 2 750 | 2 300 | 6 500 | 11 550 |
77 | Nagy Krisztián | 14 | 4 000 | 1 200 | 6 600 | 11 800 |
27 | Pető György | 5 | 4 250 | 2 200 | 5 600 | 12 050 |
39 | Kuslics Péter | 15 | 4 500 | 2 000 | 5 900 | 12 400 |
117 | Nagy Lajos | 4 | 4 000 | 3 700 | 5 200 | 12 900 |
Az elődöntő második napjának eredményei:
(Mobilnézetben a táblázatot csúsztasd balra)
Azonosító | Név | Rajtsorszám | Írásbeli teszt | Gyakorlati feladat | Ecodrive | Összesen |
26 | Kormos Csaba Tibor | 6 | 3 750 | 700 | 2 400 | 6 850 |
469 | Nagy Viktor | 12 | 4 500 | 500 | 2 000 | 7 000 |
739 | Válent Csaba | 10 | 2 750 | 1 200 | 3 600 | 7 550 |
36 | Kispál Zoltán | 7 | 3 500 | 2 100 | 2 800 | 8 400 |
41 | Csízi Lajos | 2 | 4 000 | 1 000 | 3 800 | 8 800 |
872 | Szigeti István | 3 | 3 500 | 800 | 4 500 | 8 800 |
37 | Galó Gergő | 1 | 3 500 | 1 500 | 4 500 | 9 500 |
188 | Kinczel Raimund | 8 | 4 250 | 1 700 | 4 800 | 10 750 |
262 | Pilisi Róbert | 5 | 3 750 | 2 400 | 4 800 | 10 950 |
165 | Kocsis Tibor | 4 | 3 750 | 2 700 | 5 100 | 11 550 |
96 | Mikula Krisztián | 14 | 3 750 | 3 500 | 4 400 | 11 650 |
25 | Pethe Miklós | 9 | 4 500 | 1 800 | 6 000 | 12 300 |
820 | Szabados Gábor | 13 | 3 750 | 4 700 | 4 600 | 13 050 |
171 | Bocsárdi Károly | 15 | 4 250 | 4 800 | 4 500 | 13 550 |
471 | Dzsupin Dávid | 11 | 2 750 | 4 500 | 6 600 | 13 850 |
Szurkoljunk együtt a döntőbe került 10 versenyzőnek szeptember 25-én, szombaton, a drivingcamp Hungary tanpályájáról!
Látogass ki családoddal a versenyre és az ingyenes közlekedésbiztonsági napra, ahol számos interaktív és szórakoztató programmal kapcsolódhattok ki!
A családi nap teljes programja >>>
A családi nap ingyenes, azonban előzetes regisztrációhoz kötött >>>
Igazolj vissza Facebook eseményünkre és ne maradj le az aktuális információkról >>>
Az „5 tengelyen-biztos kézzel!” rendezvény és a hozzá kapcsolódó családi nap, a mindenkori (a rendezvény időpontjában érvényes) járványügyi, egészségügyi protokoll betartásával kerül megrendezésre, melyről az adott esemény előtt tájékoztatást fogunk küldeni.
Felelős szervezőként számunkra versenyzőink és látogatóink egészsége, továbbá biztonsága a legfontosabb, ennek érdekében az Operatív Törzs, valamint az Országos Tisztifőorvos ajánlásai szerint számos intézkedést fogunk hozni.