Az elmúlt kilenc évben a közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny több ezer magyar tehergépkocsi-vezetőt motivált a megmérettetésre. A szervező csapat pedig évről-évre igyekszik meglepni valami újdonsággal – kihívással – a versenyzőket. Ez idén sincs másképp, sőt!
A verseny első kihívása az online teszt, ami elsősorban GKI-kérdések sorozatából áll, amit adott időre kell megoldania a benevezett kamionsofőröknek. Az elméleti tudás felmérése tehát az első lépcsőfok és egyben szűrő is az elődöntőbe jutáshoz.
A versenyzők a szervező csapattal fizikálisan ezt követően találkoznak az elődöntőn, ahol izgalmas ügyességi feladatok várnak a sofőrökre. A döntőben viszont már nem elég a rátermett manőverezés! Elméleti tudásukat használva a szituációkhoz megfelelően, a közlekedésbiztonság szabályait szem előtt tartva izzadnak a magyar kamionsofőrök a főnyereményért, ami idén nettó 2 millió forint.
A verseny történetében többször előfordult, hogy egy versenyző több év futamának az első helyéről letaszíthatatlan volt.
Azonban a verseny mindig új élmény nyújtott a sofőröknek!
Szalai Gábor 2015-ös győzelmekor bevallotta, úgy gondolta a második döntőbe jutás alkalmával lazábban fogja venni a versenyfeladatokat. Kiderült, hogy sokkal jobban izgult, mint a megelőző évben!
Könczöl András három futamot (2013, 2016, 2019) is megnyert, így a verseny történetének az Örökös Legjobb Kamionsofőrjeként vonult be.
Négy évvel ezelőtt a szakmában is fiatalnak számító, hát még a versenyzők között, Szeli Miklós nyerte meg a futamot. Miklós fontosnak tartotta már akkor az évről-évre történő megmérettetést, azóta minden évben a versenyzők között találkozhatunk vele.
A 2018-as verseny győztese egyszerre volt főnök és alkalmazott. Kormos Csaba már az elődöntőn érezte, hogy az átlagosnál jobban mentek neki a feladatok, de azt nem tudta elképzelni, hogy a döntőbe került versenyzőket maga mögé utasítja. Hatalmas erőt adott neki szurkolócsapata: felesége, legkisebb lánya, anyósa és barátai.
Az előző évi verseny az online térbe szorult a járványhelyzet miatt, ami a szervező csapatot is gondolkodásra késztette, hogyan lehetne megfelelően kivitelezni a megmérettetést. Az óriás online GKI teszt nem vette el a fuvarozó szakmában dolgozó sofőrök kedvét. Bocsárdi Károlynak nem volt kérdés, hogy ismét jelentkezik a versenyre, hiszen fontosnak tartotta az elméleti tudást is. Beszerezte a GKI-s tankönyvet, letöltötte és átnézte a tavaly nyáron módosított mobilitási jogszabálycsomagot. Nem volt hiába!
És Te miért jelentkezel idén a versenyre?
Ne maradj le a versenyről, iratkozz fel hírlevelünkre itt, hogy időben benevezz rá!